http://tmk-ti-vdpu.at.ua/load/metodichnij_orientator_z_laboratornogo_praktikumu_zhurnalistska_majsternist/1-1-0-36
Вінницький державний педагогічний університет
імені Михайла Коцюбинського
МЕТОДИЧНИЙ ОРІЄНТАТОР
з лабораторного практикуму «ЖУРНАЛІСТСЬКА
МАЙСТЕРНІСТЬ»
1 курс
( на осінь і весну)
Необхідно для атестації:
- Оформити досьє або альбом з вирізками
інформаційних жанрів (по 3-4 приклади і паспортизація).
- Оформити досьє вдалих і невдалих заголовків та
підзаголовків.
- Подати індивідуальний звіт про виконану творчу
роботу за звітний період.
2-3 курс
Осінь
Курс
|
Завдання 1, групове[1]
|
Бали
|
Завдання 2, групове
|
Бали
|
Завдання 3, індивідуальне
|
Бали
|
Усього балів
|
2 і 3
|
1. Вибрати публіциста, за творчістю
якого стежите, на матеріалах якого можна повчитись, або якого готові
критикувати:
а) спеціалізується на
міжнародній тематиці;
б) спеціалізується на
економічній тематиці;
в) спеціалізується на
культурологічній тематиці;
г) спеціалізується на соціальній
тематиці;
д) спеціалізується на
політологічній тематиці.
2.
Обрати одну-дві концептуальні публікації для аналізу (зробити ксерокопії або
ж роздрукувати, паспортизувати).
3.
Вивчити та оцінити відгуки з приводу останніх публікацій, дотримуючись балансу.
Оформити виконану роботу короткими коментарями, які готує група.
4.
Визначити сильні і слабкі сторони аналізованих текстів, беручи до уваги
проблематику, актуальність, незаангажованість, своєчасність, засоби мовної
майстерності та жанрові особливості.
5.
Визначити домінуючі функції журналістики в аналізованих текстах, пояснити їх.
6.
Визначити задіяні державотворчі та держаруйнівні механізми, обґрунтувати їх.
|
0-5
0-5
0-10
0-10
0-10
Усього – 0-40
|
7. Підготувати концептуальне
осмислення обраної тематики, оцінка моніторингу, внесення змін та уточнень у
повідомлення, визначення тенденцій тощо (тобто підготувати публіцистичний матеріал з власним поглядом на обрану
тему обсягом 3-4 друковані сторінки). Виконує група.
|
0-30
|
1. Написати і підписати звіт
про виконану протягом семестру індивідуальну творчу журналістську роботу:
а) опубліковане;
б) подане до друку[2].
2. Подати ксерокопії
публікацій, теле- і радіо сценаріїв (сценарних планів) з повною
паспортизацією або копії ненадрукованих журналістських матеріалів[3].
3. Результати попередньої
атестації з журналістської майстерності (або практики)*.
Примітка.
Індивідуальні
звіти студенти подають на кафедру за 30 днів до початку залікової сесії.
|
0-5
0-15
0-10
Усього – 0-30
|
0-100
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Результати попередньої атестації (із
журналістської майстерності або практики) переводяться у бали так:
90-100 = 10
86-89 = 9
82-85 = 8
78-81 = 7
74-77 = 6
70-73 = 5
66-69 = 4
61-65 = 3
56-60 = 2
51-55 = 1
0-50 = 0
Автор
курсу – Мар’ян Житарюк,
доктор
наук із соціальних комунікацій, професор кафедри журналістики ВДМУ ім.
М.Коцюбинського
2-3 курс
Весна
|
|
|
|
|
|
|
|
Курс
|
Завдання 1, групове
|
Бали
|
Завдання 2, групове
|
Бали
|
Завдання 3, індивідуальне
|
Бали
|
Усього балів
|
2
|
1. Узяти аналітичний матеріал
обсягом 400-600 газетних рядків на суспільно-значущу тему в національному
виданні і на його основі підготувати:
а) кореспонденцію або проблемну замітку обсягом до 150 газетних
рядків;
б) дати новий заголовок, який би відповідав новій
формі і змісту та написати відповідний лід;
г) доповнити свій матеріал коментарями експертів (мінімум двох) –
по 20-50 газетних рядків кожен.
Примітка.
1.
Завдання виконує авторська група у складі 3-5 осіб і подає на кафедру за 30
днів до початку залікової сесії у надрукованому вигляді.
2.
Аналітичний матеріал не повинен повторюватись.
3.
Бали за виконане завдання зараховуються кожному студентові зі складу групи
однаково.
|
0-30
0-5
0-5
Разом:
0-40 балів
|
1. Скласти план тематичної
сторінки або розвороту. Тему запропонувати самостійно.
2. Підготувати макет
тематичної сторінки або розвороту. Вказати формат і тип видання.
Примітка.
1.
Завдання виконує авторська група у складі 3-5 осіб і подає на кафедру за 30
днів до початку залікової сесії.
2.
Бали за виконане завдання зараховуються кожному студентові однаково.
|
0-10
0-20
Разом:
0-30 балів
|
1. Написати і підписати звіт
про виконану протягом семестру індивідуальну творчу журналістську роботу:
а) опубліковане;
б) подане до друку.
2. Подати ксерокопії
публікацій, теле- і радіо сценаріїв (сценарних планів) з повною
паспортизацією або копії ненадрукованих журналістських матеріалів.
3. Результати попередньої
атестації з журналістської майстерності (або практики)*.
Примітка.
Індивідуальні
звіти студенти подають на кафедру за 30 днів до початку залікової сесії.
|
0-5
0-15
0-10
Разом:
0-30 балів
|
0-100
|
3
|
1. У щоденних
загальнонаціональних виданнях (2 групи), на радіо і телебаченні (2 групи), в
інтернеті (2 групи) за один і той же день знайти інформацію з приводу однієї
й тієї ж події (подія – на вибір групи).
2. На основі зібраного
опосередкованого фактажу, відповідно до п.1, підготувати аналітичний матеріал обсягом 250-300 газетних рядків.
3. Подати заголовок, підзаголовок і лід або врізку.
4. Навести експертні коментарі – не менше двох
обсягом 20-50 газетних рядків кожен.
Примітка.
1.
Завдання виконує авторська група у складі 3-5 осіб і подає на кафедру за 30
днів до початку залікової сесії у надрукованому вигляді.
2.
Бали за виконане завдання зараховуються кожному студентові зі складу групи
однаково.
|
0-5
0-30
0-5
0-5
Разом:
0-45 балів
|
1. Скласти план номера
газетного видання на 4 сторінки.
2. Підготувати макет чотирьох
сторінок газетного видання із розміщенням власного аналітичного матеріалу та
коментарів. Вказати формат і тип видання.
Примітка.
1.
Завдання виконує авторська група у складі 3-5 осіб і подає на кафедру за 30
днів до початку залікової сесії.
2.
Бали за виконане завдання зараховуються кожному студентові однаково.
|
0-10
0-15
Разом:
0-25 балів
|
1. Написати звіт про виконану
протягом семестру індивідуальну творчу журналістську роботу:
а) опубліковане;
б) подане до друку.
2. Подати ксерокопії
публікацій, теле- і радіо сценаріїв (сценарних планів) з повною
паспортизацією або копії ненадрукованих журналістських матеріалів.
3. Результати попередньої
атестації з журналістської майстерності (або практики)*.
Примітка.
Індивідуальні
звіти студенти подають на кафедру за 30 днів до початку залікової сесії.
|
0-5
0-15
0-10
Разом:
0-30 балів
|
0-100
|
Автор
курсу – Мар’ян Житарюк,
доктор
наук із соціальних комунікацій,
професор
кафедри журналістики ВДМУ ім. М.Коцюбинського
4 курс
Осінь
Курс
|
Завдання 1, групове
|
Бали
|
Завдання 2, групове
|
Бали
|
Завдання 3, індивідуальне
|
Бали
|
Усього балів
|
4.
|
1. На основі власних (з числа
представників групи) тематично-споріднених публікацій у різних виданнях
підготувати один аналітичний матеріал обсягом 250-300 газетних рядків.
2. Подати заголовок,
підзаголовок і лід або врізку.
3. Навести експертні коментарі
– не менше двох обсягом 20-50 газетних рядків кожен.
Примітка.
1.
Завдання виконує авторська група у складі 3-5 осіб і подає на кафедру за 30
днів до початку залікової сесії у надрукованому вигляді.
2.
Бали за виконане завдання зараховуються кожному студентові з числа групи
однаково.
|
0-30
0-5
0-5
Разом:
0-40 балів
|
1. Скласти план тематичної
сторінки або розвороту на основі власних опублікованих матеріалів.
2. Підготувати макет
тематичного розвороту на основі власних опублікованих матеріалів. Вказати
формат і тип видання.
Примітка.
1.
Завдання виконує авторська група у складі 3-5 осіб і подає на кафедру за 30
днів до початку залікової сесії.
2.
Бали за виконане завдання зараховуються кожному студентові однаково.
|
0-10
0-20
Разом:
0-30 балів
|
1. Написати звіт про виконану
протягом семестру індивідуальну творчу журналістську роботу:
а) опубліковане;
б) подане до друку.
2. Подати ксерокопії
публікацій, теле- і радіо сценаріїв (сценарних планів) з повною
паспортизацією або копії ненадрукованих журналістських матеріалів.
3. Результати попередньої атестації
з журналістської майстерності (або практики)*.
Примітка.
Індивідуальні
звіти студенти подають на кафедру за 30 днів до початку залікової сесії.
|
0-5
0-15
0-10
Разом:
0-30 балів
|
0-100
|
4 курс
Весна
1. Завдання для групи. Підготувати тематичний випуск
газети або журналу, або теле- чи радіопрограми (мінімум на 4 сторінки формату А3
або 8 сторінок формату А4). Вибір теми, формату, жанрів і т.д. – на вибір
студентів. Оцінка: 0-50 балів.
2. Індивідуальні завдання:
А)
концептуальні розмисли на актуальну тему (колумністика) – обсягом 2-3 сторінки
А4, кегль 14. Оцінка: 0-30.
Б) власні
публікації (звіт (0-5), фотокопії паспортизованих публікацій (0-10), попередні
індивідуальні набутки (0-5)). Оцінка: 0-20.
Автор
курсу – Мар’ян Житарюк,
доктор
наук із соціальних комунікацій, професор кафедри журналістики ВДМУ ім.
М.Коцюбинського
[1] Під поняттям «групове» завдання слід розуміти роботу
міні-групи, міні-редакції на 3-5 осіб.
[2] Звіт можна писати від руки. Обов’язково вказати період
публікування (підготовки) журналістських текстів (скажімо, з 1 вересня по 25
листопада), поставити дату.
[3] Публікації можуть бути оцінені найвищим балом, по-перше,
якщо, крім інформаційних жанрів, є й аналітичні, по-друге, крім навчальної
(університетської), студент друкується в періодичній пресі (на радіо чи ТБ). Матеріали
практики без публікацій у семестрі можна оцінити максимум п’ятьма балами.
Немає коментарів:
Дописати коментар